Sunday, September 13, 2015

Micro Conversion

Nah! Tu dia! Nama kemain kan! Tapi apa benda alah sebenarnya tu? 

Well, sebenarnya iols pun baru terjebak balik dalam dunia camera ni sebab dah lama tinggalkan. Recently, lepas dah join balik ni makin minat nak amik tahu serba sedikit pasal lense and what not. 

Di sebabkan tak mampu nak beli wide lens yang mahal tu makanya kita amik langkah bijak dengan membeli 'sambungan' atau extension dia. Macam mana bentuk bendalah tu? Haaa macam ni guys..




Tu contoh dia lah. Sebenarnya ada banyak size dari yang kecik sampai yang besar. Ada converter yang specific untuk 1 size sahaja while ada juga yang korang boleh beli ring dia untuk mix and match dengan lens size yang berbeza. Korang just perlu beli ring tu sahaja ikut size lens korang. Converter tu akan fit in dengan ring tu. 

Kenapa iols cakap benda ni berbaloi? Sebab korang beli converter tu sekali je. Just beli ring tu je banyak (depends on lens korang). Ring tu just RM30 (depends on kedai). Way better kan daripada korang nak beli lens sebijik yang harga beribu tu. This converter will only cost you around RM300 and below. Excluding ring lah guys, of course. 

So kids, kalau rasa tak mampu beli lens, beli je converter. Nanti dah banyak duit beli lah lens. Ok? Neh nak belanja koleksi bebiboo









No comments:

Post a Comment